Pocta Ulrice Ottinger
Ulrike Ottinger patří k proudu tzv. New German Queer Cinema, který se začal formovat koncem 60. let. Oproti jiným, „realistickým“ představitelům, jako jsou Monica Treut nebo R. W. Fassbinder, však tíhne více k experimentu. Scénář, produkci a režii svých děl si obstarává sama. Její tvorba je vysoce stylizovaná a vyznačuje se neobvyklou, nezřídka exotickou obrazností s notnou dávkou surrealismu. Středem jejích filmů jsou mocné, nezávislé ženy-dobrodružky a cestovatelky. S oblibou zobrazuje lesbickou sexualitu a smyslnost.
Její první celovečerní film je „lesbicko-feministický pirátský film“ Madame X – absolutní vládkyně . Následující Obraz alkoholičky je portrétem lesby upíjející se k smrti a tvoří první část její „Berlínské trilogie“, jež pokračovala snímky Úchyl Orlando a Dorian Gray v zrcadle bulváru. Jistý styčný bod mezi trilogií a dalším filmem Johanka z Arku Mongolská, označovaným jako jedno z mistrovských děl světové kinematografie, představuje spolupráce s herečkou Delphine Seyrig.
Ulrike Ottinger se osobně zůčastní festivalu.