Pocta Johnu Greysonovi
Nezávislý kanadský režisér, scenárista a producent začínal v 80.letech jako novinář torontského magazínů o umění a kultuře. Během pobytu v Torontu objevuje kouzlo video-artu a začíná režírovat své první krátké filmy (např. The Perils of Pedagogy, Moskva v teplouše nevěří ).
V roce 1988 se uvedl na Berlínském mezinárodním filmovém festivalu svým celovečerní debutem Pisoár . Mezinárodní publikum ale získal Greyson teprve svým třetím filmem, extravagantním muzikálem o AIDS Pacient číslo nula (1993) a především svůdným příběhem pomsty Lilie (1996), podle hry Michela Marca Boucharda Les feluettes.
Greyson je velmi populární mezi filmovými kritiky. U publika vyvolává spíše rozpolcené reakce kvůli své okázalé teatrálnosti a tématické komplexnosti jeho filmového stylu a upřímnosti vykreslení homosexuálních témat v jeho práci. Status jednoho z nejdůležitějších kanadských filmařů současnosti dokazuje několik cen za „nejlepší film“ na festivalech po celém světě i ceny od samotné Kanadské filmové a televizní akademie.
Na Mezipatrech dále uvedeme jeho filmy Výroba příšer, Bez zásahu a Próteus .
John Greyson se osobně zúčastní festivalu.
Nad retrospektivou převzal záštitu velvyslance Kanady v ČR,
Jeho excelence pan Michael Calcott.