Jan Kolář: vizuál Mezipater 2010
Vizuální identitu festivalu tematicky laděnou k tématu vysokého umění již tradičně určuje grafik Jan Kolář. Hlavním motivem je postava anděla, který je po staletí ikonickou součástí vysokého umění. Zároveň je andělský motiv také ironickou reminiscencí kýčovitě snové queer estetiky. Při bližším pohledu je idylická podoba narušena zjištěním, že anděl nese černá křídla i svatozář. Zpodobnění křídel jako strohých černých linek odkazuje k motivu filmové pásky a cenzury, se kterým Kolář ve své práci pro Mezipatra pracuje.
Logotyp je koncipován jako dva bloky textu složené do tvaru schodů (patra). Typografie je doplněna grafickým prvkem černých proužků. Tyto proužky vyjadřují:
- a) filmové pásky (film)
- b) cenzuru v textu (queer)
- c) statistický procentuélní graf (4%)
- d) pohyb (výškoměr)
- e) patra (Mezipatra)
Celý grafický styl je navržen jako pouze černobílý, neboť tato barevnost nejvíce vystihuje tradiční filmovou vizualitu. A také poukazuje na queer aspekt, tedy něco rebelujícího, nekonvečního a potemělého.
logo |
design webu | vizuál roku 2009 |
Image ročníku 2010 navazuje koncepčně na vzhled předchozího ročníku a na filmopáskový jednotný vizuální styl Mezipater.
Letošní téma „Vysoké umění“ vyjadřuje:
- anděl – můza: představitel vyššího umění (ironie na církevní ikony)
- anděl chlapec či dívka? Je v pozici klasického kontrapostu odkazujícího na antický kánon krásy
- jenže tenhle andílek má černá křídla a černou svatozář, tedy anděl ne úplně v pořádku, queer anděl. Křídla v podobě černých proužků vedle queerového aspektu samozřejmě odkazují opět na filmové pásky a cenzuru z loga a webu Mezipater.
- anděl jako ironická reminiscence na kýčovitou snovou buzní estetiku
vizuál roku 2010 |
katalog festivalu |
stránka z katalogu |
stránka z katalogu | stránka z katalogu | suvenýry |
visačky | banner černobílý |
banner barevný |
varianty webové hlavičky | programový leták |