Hlavní porota
Hlavní porota hodnotí soutěžní snímky a uděluje Cenu pro nejlepší celovečerní hraný film.
|
Harry M. BenshoffHarry M. Benshoff je docentem rozhlasové, televizní a filmové tvorby na University of North Texas. Zabývá se výzkumem témat ve filmových žánrech, dějin filmu, teorie filmu a multikulturalismu. Publikoval práce o hororových filmech zneužívajících zobrazení černošského etnika (blaxploitation), a o hollywoodských LSD filmech, Talentovaný pan Ripley (1999), Zkrocená hora (2005) a Milk (2009). Je autorem Monsters in the Closet: Homosexuality and the Horror Film/ Příšery v utajení: Homosexualita a horor (Manchester University Press, 1997). Spolu se Seanem Griffinem napsal America on Film: Representing Race, Class, Gender and Sexuality at the Movies/Amerika ve filmu: Zastoupení rasy, třídy, pohlaví a sexuality ve filmech (2004) a Queer Images: A History of Gay and Lesbian Film in America/Queer Images: Dějiny gay a lesbického filmu v Americe (2006). |
Michal PěchoučekMichal Pěchouček se narodil v roce 1973 v Duchcově. Žije a pracuje v Praze. Vystudoval Akademii výtvarných umění v Praze ( škola J.Lindovského a J. Davida). V roce 2003 obdržel Cenu Jindřicha Chalupeckého. Věnuje se malbě, fotografii, videoartu, divadlu, rozhlasové tvorbě, kurátorské a pedagogické činnosti. Samostatné výstavy: 2008 Screen, Galerie Jiří Švestka, Praha; 2007 Filmogram, Ateliér Josefa Sudka, Praha; 2005 Emergent View (s Markétou Othovou), Kommunale Galerie im Leinwandhaus, Frankfurt nad Mohanem; 2004 Collector, Ikon Gallery, Birmingham; 2003 Sběratel, Moravská Galerie, Atrium Pražákova paláce, Brno. |
|
Joachim Post(narozený v roce 1974), od roku 1997 programový ředitel Mezinárodního queer filmového festivalu v Hamburku, jehož 21. ročník se letos konal od 19. do 24. října. Pracuje také jako nezávislý novinář a založil rozhlasový program “Filmriss”, který zaznamenal úspěch na různých rozhlasových stanicích v Německu. V minulosti byl pozván jako porotce Ceny Teddy, což je queer cena Mezinárodního filmového festivalu v Berlíně, a “Identities”, Queer filmového festivalu ve Vídni. |
|
Marta SmolíkováŘeditelka Otevřené společnosti, o.p.s. Od roku 2003 vede ProCulture, centrum pro kulturní politiku, které navázalo na práci Nadace Open Society Fund Praha. V Sorosově nadaci pracovala deset let, nejprve jako koordinátorka programu pro výtvarné umění, později jako vedoucí programu pro umění a kulturu. Na počátku 90. let pracovala jako kurátorka výstav současného umění a publikovala výtvarné kritiky, práce v nadaci ji přivedla k oblasti tance, divadla i filmových festivalů. Působí jako členka poradních orgánů různých uměleckých a kulturních institucí, vyučuje management umění. |
|
Pia ThilmannPia Thilmann, narozená 1978, studovala filozofii a německou literaturu v pěti různých městech. Už deset let žije v Berlíně, pracuje pro úřad rozvoje města a vede semináře na univerzitách. Její oblíbenou prací jsou festivaly; podílela se na organizaci Mezinárodního festivalu literatury v Berlíně, 4 roky byla členkou týmu Berlinare Panorama a je ředitelkou berlínského Drag festivalu. Poté, co řadu let sama vystupovala jako drag performerka, editovala knihu zabývající se Drag Kings v německy mluvících zemích. Coby feministka a queer aktivistka se vždy snaží skloubit umění, politiku a experimenty. |